#TalesOfLuminaria #テイルズ オブ ルミナリア
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物語は、過去に…自然災害の力を持った獣がいたことを物語っています。現代では、これらの獣は化石になり、人間や動物を含むすべての生物を生み出し、世界のエネルギーマナを地球に注入し続けており、「源獣」として尊敬されています。源門を信じ始めてから約1、000年後、源門信仰を岩石とする小国からなる「ゆるりんばん」と、源門信仰を持たず独自の技術で飛躍した「ジルドゥラ帝国」が爆発した。戦争。チュアンシェン暦の999年で、戦争はますます激しくなりました。軍隊のメンバーと各国の冒険家で構成された物語で、「多様な21人」の生き残り方と彼らの絆を描いています。人々自身の目標と隠された「世界の現実」とは何か-
プレイヤーはストーリーのさまざまな視点からさまざまな人々の信念と正義を見ることができます。プロットはグループドラマの形で展開されます。各キャラクターには8つの章があり、独自の年表があり、独自の生き残りと交際の方法を体験できます。間の束縛。このようにして、プレイヤーは伝説的なシリーズ「正義は1つだけではない(正義は1つなない)」のユニークなテーマをよりよく理解することができます。この作品では、メインストーリーモードで、プレイヤーをチーム内で最大3人にグループ化でき、1人が主な操作の役割となり、シーンの変化に応じてコンパニオンの数が変化します。
このゲームは「白猫プロジェクト」のコロプラが開発し、漫画「ハルバードの精神」の絵付けを担当した佐伯俊雄がキャラクターデザインを担当しました。 「ババオン、TRPG「ダブルクロス」矢野俊策、田中天らがコラボレーションし、主な作曲は椎名ハオが担当。
「ルミナリア」はラテン語の「ルミナ」に由来し、主人公が周囲の人々を照らし、影響を与えることがゲームストーリーの主役であることがわかります。つまり、主人公はあらゆる人と出会うことができるので、一人ではありません。旅の間。しかし、過去の主人公はゲームに登場しません。テイルズオブルミナリアは、「その出会いが世界を変えた」ことを強調し、「可能性と発見」をテーマに制作されています。
The story tells that in the past…there were beasts with the power of natural disasters. In modern times, these beasts have become fossils, creating all living things including humans and animals, and continue to inject the world’s energy mana into the earth. They are respected as “source beasts”. About 1,000 years after people began to believe in Genmon, the “Yuru Lianbang” composed of small nations with Genmon faith as the rock, and the “Jirdura Empire”, which had no Genmon faith and which had leapfrog development through its own technology, exploded. The war. In 999 years of Chuang Shen calendar, the war became fiercer and fiercer. This is a story that is composed of members of the army and adventurers from various countries, and describes the ways of survival of the “diverse 21 people” and their bonds with each other. What are the people’s own goals and the hidden “world reality”–
Players can watch the beliefs and justice of different people from multiple perspectives in the story. The plot is unfolded in the form of a group drama. Each character has 8 chapters and has his own chronology to experience their own way of survival and companionship. The fetters between. In this way, players can better understand the unique theme of the legendary series “There is not only one justice (justice は1つではない)”. In this work, in the main storyline mode, players can be grouped into up to three people in the team, with one as the main operating role, and the number of companions will change as the scene changes.
This game is developed by COLOPL of “White Cat Project”, and Toshi Saeki, who was responsible for the painting of the manga “Spirit of the Halberd”, served as the character design. So what! “Baba Ong, TRPG “Double Cross” Yano Shunsaku and Tanaka Tian and other authors collaborated together, and the main music composition was created by Shiina Hao.
“Luminaria” is derived from the Latin word “Lumina”. It reveals that the main character of the game is that the protagonist illuminates and influences the surrounding people. But the protagonists of the past will not appear in the game. Tales of Luminaria is produced with the theme of “Possibility and Discovery”, emphasizing that “that encounter changed the world.”
故事講述在過去…存在著天災一般力量的野獸。而在現代,這些野獸已成化石,造就人類與動物等一切生物,持續向大地注入世界的能源瑪那,尊稱為「源獸」備受崇敬著。人們開始源獸信仰後約1000年,以源獸信仰為磐石的各個小國所組成的「ユール連邦」,以及沒有源獸信仰只藉著獨自技術而有飛躍性發展的「ジルドラ帝國」,爆發了大戰。創神歷999年,戰爭越演越烈。此為由各國從軍的成員們與冒險者隊伍所組成,描寫「多樣的21人」各自的生存方式與彼此羈絆的物語。眾人自身的目的與隱藏的「世界真實」到底是──
玩家能夠在故事中從多個視角觀看不同人的信念及正義,劇情以群像劇的方式展開,每名角色各自有8章劇情,並擁有自己的年表,體驗屬於他們的生存方式以及與同伴間的羈絆。這樣玩家能夠更加理解傳奇系列特有的主題性「並非只有 1 種正義(正義は1つではない)」。在本作中,玩家在主線劇情的模式中,隊伍中最多可以編成三人,一人作為主要操作角色,隨著場景變化會改變同伴數量。
本作由《白貓 Project》COLOPL 進行遊戲開發,曾負責漫畫《食戟之靈》作畫的 佐伯俊 擔任角色設計,劇本將由《碧陽學園學生會議事錄》葵せきな、《轉生成蜘蛛又怎樣!》馬場翁、TRPG《雙重十字》矢野俊策 與 田中天 等作者共同合作,主要音樂作曲則是 椎名豪 創作。
「Luminaria」 源於 拉丁語中的光 「Lumina」這詞,透露遊戲劇情是主角照亮並影響周遭的人為主軸,表示主角並不孤單,因為在旅途中可以遇到各式各樣的人,但歷代主角不會於遊戲內登場。Tales of Luminaria 是以「可能性與發現」的主題製作,強調「那次相遇讓世界改變了」。