00:00:00​ 準備(Preparing for streaming)
00:01:29​ ルール説明(Rules)
00:05:58​ ゲームプレイと準備(GamePlay) ↓ ルール詳細 (Detailed Rules)↓

【KAMI】Players 2-4, 20min, Age: 8+

●概要
Kamiは、数回ラウンドを繰り返すゲームです。
手札を0にした人がラウンドの勝者となり、
最後に出したカードに書かれている点数を獲得します。
最初に15点に達したプレイヤーまたはチームが勝利となります。
(ごいたライクな作品です)

●Concept
Kami is a game of successive confrontations, which will determine the winner after several rounds. To win a round, you must play the last card in your hand, which indicates the number of points won. The first player or team to reach 15 points wins the game.

▲カード一覧
兵士(1点) x10
槍兵(2点) x4
騎手(2点) x4
銀龍(3点) x4
金龍(3点) x4
塔 (4点) x2
狂人(4点) x2

女帝(5点) x2
※兵士や槍による攻撃以外なら全て防御できます。
※また、既に1枚の女帝が表向きで出されている時か、手札の最後のカードである時にのみ、攻撃カードとしては出せます。

▲Cards
Soldier (1VP) x10
Spear (2VP) x4
Horseman (2VP) x4
Silver Dragon (3VP) x4
Gold Dragon (3VP) x4
Tower (4VP) x2
Madman (4VP) x2

Empress (5VP) x2
You can defend against all attacks except those by Soldiers and Spears.
Also, it can only be played as an attack card if someone has already played one Empress face up or if it is the last card in your hand.

◆通常ルール(4人プレイ)
2人チームを2つ作り、パートナーはお互いに向かい合って座ります。
パートナーは情報を共有することはできません。
初期手札は8枚です。
最初のプレイヤーは、カードを1枚裏向きで自分の防御ラインに置き、次に1枚のカードを表向きにして自分の攻撃ラインに置きます。

次のプレイヤーは、時計回りに回っていき、カードを出すか、パスができます。
カードを出す場合、他のプレイヤーが最後に出した攻撃カードと同じカードを自分の防御ラインに、表向きで1枚置きます。
その後、あなたの攻撃ライン上にカードを1枚置きます。

他のプレイヤーが全員パスをして何事もなく1周回ってきた場合、新しい防御カードを裏向き防御ラインに置きます。
その後、そのプレイヤーは新しい攻撃カードを表向きで置きます。

誰かが手札を使いきったらラウンド終了です。
また、スタートプレイヤーは時計回りで回ります。
15ポイントに達したチームがゲーム勝利します。

ラウンドが終了したときに、最後に出した攻撃カードが最後の防御カードと同じで、最後の防御カードが裏向きである場合、ポイントは2倍になります!
※両方が表向きである場合、ポイントは2倍になりません。

◆Traditional (4 players)
Form two teams of two players, partners sitting opposite to each other . Partners won’t be allowed to share information. Each player draws a card at random. The one with the highest value, becomes the first player. After shuffling the cards, the first player deals eight cards per player. The first player always starts by playing a card face-down on his defense line, and then places a card face-up on his attack line. The next player, clockwise, chooses to PASS or COUNTER the first player’s offensive.

PASS: the choice of not playing a card, even if you have the option. Then it is the next player’s turn.
COUNTER: place a card – identical to the last attack card played – face-up, on your defense line. Afterwards, play a card on your attack line. A player can counter his partner. Then it’s the next player’s turn.

If all players pass, the player who has placed the last attack card plays a new defense card face-down. Then he can play a new attack card. And then, it’s the next player’s turn.

The turns are consecutive until a player places his last card in hand. This stops the round immediately. The player scores – for his team – the points on the last card played, except in the case of a Master Stroke. For the next rounds, the second player becomes the first player and deals the cards. The team to reach 15 points wins the game.

When the round ends, if the last attack card played is identical to the last defense card AND the last defense card is face-down, the points are doubled! Warning: if the cards are identical but both face-up, the points are not doubled.

■配りなおし
カードを配った後、プレイヤーの手札に兵士が5枚以上ある場合、パートナーにラウンドをキャンセルするかどうかの選択を求めることができます。
兵士は6枚以上あっても見せるのは5枚だけで良いです。
このルールは4人モードのみに適用されます。

■Demoralized
After dealing cards, if a player has at least five Soldiers in his hand, he can ask his partner to choose to cancel the round. At least five Soldier cards must be shown to all players. If the round is cancelled, the cards are dealt by the same player. The first player doesn’t change. This rule only applies to the 4-player mode.

・3人プレイ (3 players)
初期手札10枚です。
また2枚のカードは裏向きに置かれ、そのラウンドでは使用されません。
ただし、2番目のプレーヤーはカードの1つを表を見て、3番目のプレーヤーはもう1つのカードを見ます。
その他のルールは4人のプレーヤーの場合と同じです。
15ポイントに到達した最初のプレーヤーがゲームに勝利します。

・2人プレイ (2 players)
8枚のカードを裏向きにしてテーブルの中央に置き、その上に1枚ずつカードを表向きに置きます。これを傭兵(共有の場にあるカード)といいます。
その後、初期手札を8枚としてカードを各プレイヤーに配ります。
各プレーヤーは、攻撃または防御で傭兵を使用できます。
傭兵からカードを取り出すと、下の隠されたカードを表向きにし、使用できるようになります。
傭兵から取得したカードは、手札に追加するのではなく、直ちに使用します。
最後にプレイした攻撃カードは攻撃であり、傭兵からではなく手札からのものでなければなりません。
その他のルールは4人のプレーヤーの場合と同じです。
15ポイントに到達した最初のプレーヤーがゲームに勝利します。

●モード(Game Mode)
[戦士(Soldier)]
ゲームに勝つには、15点以上を獲得する必要があります。

[君主(Lord)]
ゲームに勝つには、ちょうど15点を獲得する必要があります。
15点を超えた場合15から超過分を差し引いた数値が点数になります。
(13点 + 3点 ⇒ 14点)

[神(Kami)]
ゲームに勝つには、ちょうど15点を獲得する必要があります。
15点を超えた場合、0点に戻ります。

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